subchorionic hematoma

Hi mommies. Saya pregnant 7 weeks dan bila scan Dr ada beritahu tentang subchorionic hematoma. So far sy dah ambil jab kuatkan rahim. Ada tak sesiapa ada masalah yang sama?

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya pernah ada pengalaman utk kandungan ketiga sy(tahun 2017)..istilah tu mmg menghantui sy😔selepas sy heavy bleeding msa 12w doc bagitahu sy ada subchronic hematoma(scs)..episod bleeding berterusan sampai kandungan sy 20w dan doc pernah bagitahu sy terpaksa stop pregnancy kalau hematoma tu makin membesar..alhamdulillah selepas 2w,scan dan hematoma tu hilang..dan sy selamat bersalin masa 37w.. Selepas 5y saya pregnant balik dan dia muncul kembali untuk kandungan keempat😔doanya baby ni pun dapat survive sehingga sampai masa untuk bersalin..awak jaga emosi..sentiasa ckp dengan baby utk kuat bertahan..!

Baca lagi
2y ago

Boleh saya tahu, masa puan heavy bleeding, ada terasa sakit seperti dtg haid?

Saya sedang mengalami. Nampak masa 9 week scan, sekarang dah 12 week sch masih ada tapi selagi baby membesar dengan baik Dr cakap takda masalah cuma kena pemantauan Dr. Tak boleh lasak² , tak boleh bersama suami, tak boleh jalan banyak. Ada sesetengah orang akan turun darah (kena terus ke hospital) dan ada juga tak turun darah macam saya.

Baca lagi

Kena bedrest betul betul sis. Sy ada bleeding Dr ckp ada SCS. Scan after 2 weeks Alhamdulillah dah hilang. Kena banyak rehat baring je jangan buat kerja and no stress. Doa banyak banyak. Minum jus oren and ambil duphaston. InsyaAllah dengan izinNya.

9mo ago

Bedrest sis terus maksudnya kerja pon cuti ke?

TapFluencer

Prnah dngar.. ade kata nnt dia akan turun mcm haid .. tp xde ape pun ok je darah je turun sbabkan subchorionic tu..