Susu formula apa yang bagus untuk baby 4 bulan?

Hi mommieess semuaa, anak saya bulan ni masuk 4 Bulan dh dan dia pun dh start makan (atas saranan doktor pakar) sbb anak sy active sangatt. Anak masuk 4 bulan ni banyak sangat dia minum susu kadang sekali minum tu ada dlm 9 oz. Kadang2 tk sempat nak kejar untuk pam sbb penat sgt nk pam lg2 bulan puasa ni. Jadi saya ingat nak beli susu formula. Tp sy campur2. Susu badan pun bg, formula pun bg. Jadi nk tanya, susu apa yang bagus untuk permulaan ni? Sy tahu kena try and error tp cuma nk pendapat je. Ada kata susu kambing bagus untuk baby. Betul ke?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

pasal susu fm ni takda yang accurate which one yang paling bagus etc sebab in the end kita akan cari susu yang sesuai untuk anak tak kisah murah or mahal. mahal tak menjamin serasi, murah pun tak menjamin serasi. so related dengan susu fm ni memang kena try & error and tengok effect pada baby. so for your question for starting better try jenis susu yang murah yang ada pack kecil. if semua yang jenis murah tak sesuai baru next step try susu yang pricey.

Baca lagi

Susu kambing bagus, susu lembu pun bagus sebab in the end yang serasi dengan anak tu yang terbaik. Saya cuma boleh cadangkan awak mula dulu dengan packaging yang kecil untuk pantau reaksi alahan anak.