Ruam kulit baby

Hello momies. Ada yg tahu x ni ruam apa ya? Dah tanya misi kk masa check-up, dia kata mcm kulit kering ja. Suruh sapu losyen ja. Hmm tapi agak agak kenapa ya?

Ruam kulit baby
4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Ruam kulit pada bayi biasanya disebabkan oleh beberapa faktor seperti reaksi alergi, panas, kelembapan yang tinggi, atau penggunaan produk yang tidak sesuai untuk kulit bayi. Jika misi kk menyarankan untuk hanya menggunakan losyen, mungkin ruam itu disebabkan oleh kulit kering. Anda boleh mencuba untuk menjaga kelembapan kulit bayi dengan memberikan minum air yang mencukupi, mandikan bayi dengan air suam dan gunakan losyen yang sesuai untuk kulit sensitif bayi. Pastikan juga untuk menukar lampin secara berkala dan memastikan kulit bayi sentiasa kering. Jika ruam masih berterusan atau bertambah teruk, lebih baik berjumpa dengan pakar kulit untuk mendapatkan nasihat yang lebih tepat. Semoga bayi anda cepat sembuh! https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

Pendapat saya sama macam nurse. Nampak macam kulit kering. Keep apply body lotion. Kalau pengalaman anak saya, sebab cuaca panas dan berpeluh. Jadi kulit kering. Anak saya memang pakai body lotion since newborn. Tapi bila pakai brand yang selalu dia pakai, tak hilang. Saya tukar brand lain baru okay.

Baca lagi
4mo ago

Okay baik.. tq yaa.. nnt sy cuba sabun lain pulak

Sama sis anak sy kat kepala lutut and peha dia. Nurse KK suh pakai lotion je. Saya igt nk try mustela cicastela tu. 🤣

nurse pun cakap benda yg sama dkt anak sye. Mcm2 lotion sye pakai sama je. End up pakai Cetaphil baru okay.