23 Balas

Boleh, tiada masalah. Cuma kita kenal rahim kita. Bagi yang ada masalah rahim lemah, pernah keguguran atau lama menunggu untuk hamil, mungkin perlu untuk ‘berpuasa’ sementara. Dan awal2 juga kebiasaannya ibu2 menghadapi alahan dan mual yg agak teruk. Hormon badan yang baru dalam proses keseimbangan. Jadi kebiasaannya dengan alahan/mabuk begini, mood kita akan ke laut dan tiada keinginan ke arah tu. Jika tiada sebarang masalah, boleh sahaja bersama tapi pastikan tidak lasak. Berhati-hati dan lembut. Pasangan pasti faham. InsyaALLAH

Kalau masih awal kehamilan better 'puasa' dlu, tkut x kuat rahim even air mani x smpai kat kantung, sy masa first Pregie x tau pun sdg pregie, pas bwt projek kena kencing kotor smpai berdarah.. Tp alhamdulillah kandungan okay & da nak masuk 25week, sy suggest sis start projek blik masa trimester ke2..

VIP Member

Saya ada baca penulisan seorang doctor dalam theasianparent ni.. Doctor tu kata boleh, air mani tu takkan masuk ke dalam kantung janin rahim kita pn.. Sb jaraknya jauh dan langsung tak masuk situ. Cuma di awal trimester kena bt slow2 or oral sex bersama pasangan mcmtu

Boleh la... Tiada masalah... Kecuali... Jika lepas bersama ada darah keluar... Itu kena minta pendapat doktor... Saya dari awal mengandung sampai la sekarang masih bersama suami... Heheheh.... Tak apa jika suami pancut dalam sbb tak ganggu kandungan pun

Kalau sis selesa boleh je. Yang penting tak pressure sis masa bersama. Sy sebolehnya elakkan suami pancut dalam sebab saya akan rasa pedih sangat bila air mani suami dalam vagina. So. Memang akan elakkan pancut dalam atau cepat² cuci lepas bersama.

Pd pndapat sy, better sis elakkan bersama. Sy baru lps klua wad disebabkan bleeding slepas bsama wlpun buang luar je..smpai air kencing sy berdarah.huhu..sekarang sy kne bedrest je.mnyesal rse sbb terleka..sy bru 10 minggu..ttc 6taun.

Alhamdulillah baby ok..tp better g hspital sis. Sbb doc ckp bwh 20week xbley bersama.sbb baby msih lemah.

Selagi awk rasa kuat and takde ape2 masalah lepas bersama, it should be okay. Jangan ganas2. Jangan ade bleeding. Nak buang dalam pun okay tapi depends dgn body masing2. Try dulu okay ke tak. Mcm sy dari awal mmg selalu bersama dan buang dlm.

Kalau memang buang dalam, keputihan tu memang akan ade. Jangan smpai tukar warna dan berbau. Kalau sis risau, boleh bersama lepas kandungan dah 3 bulan.

VIP Member

Terpulang pada badan setiap orang. Kalau rahim takde masalah apa, ok je. Macam saya masa awal pregnant n bersama suami alhamdulillah ok takde pendarahan. Cuma suami tak shoot dalam. Jangan buat aksi yang lasak sangat hehehe.

Sy bersama je. Tapi jangan ganas2 la. Kalau sis was2, time check up kene tanya keadaan uri terletak kat mana? Sebab ada kes uri bawah akan menyebabkan pendarahan teruk bila bersama.

Saya masa mula2 dpt tahu preggy, doc sarankan 3 bulan awal kene puasa dgn husband 😆 alhamdulillah nasib husband mmg memahami 😍 sbb dia pun risau juga plus baby masih small kan 👶

Soalan popular

Artikel Berkaitan