Bp high

Ibu2 ade petua x nk kurangkn bacaan bp.. Risau plk bp naik.. Sblm ni x pernh ade history bp high

14 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sama lah dgn saya .sblum pregy ok je.dah pregy darah terus naik pergi kk doc kata darah tinggi.tiap kali checkup mesti 140 keatas so doc bagi makan ubat darah tingi untuk pregy.alhamdulillah bila dah mkn ubat tu daily darah dah ok.tapi masih kena mkn lah sbb doktor takut klu tak mkn nti bila kandungan dah besar takut akan naik lagi tinggi.

Baca lagi
3mo ago

Ni sis jmpe doc minta ubat drah tinggi ke?

Try air oren yg tudung merah.... Jangan buh gula... Buat bagi masam sejam atau atau setengah jam sebelum cheak... In syaa Allah turun... Sbb Mak saya bp tinggi dia amalkan macam tu masa nak cheak darah tinggi

Relax je tnang2 kn fkirn..jarakkan ckit msa nk mkn ubat n msa nk cek bp tu..pastikn msa nk cek bp tu kita dh ckup rehat

Saya ada amal kan timun dn epal hijau setiap pagi dn malam, Allahmdulillah Bacaan BP cantik,,,

1y ago

blender minum ke...yg biji timun blender skali ke..seminggu berapa kali minum

Sy kalau nk trunkn bp..sy minum air rendaman belimbing buluh...bp mmg akan trun

BP x boleh stress,byk fikir,lagi lagi masa nak check up..kene relax..

Sebelum gi cek dgn misi.. dapatkan tidur maam dan rehat yg cukup

Selalu ye Masa preegy j penyakit n semua muncul.. sabar ye

Brp minggu dh? Tanda² pre eklampsia. Kena jaga diri.

Sy pun sma sis. Skrg 2minggu 2kali dtg cek BP