pengalaman induce

hi ibu ibu , dekat sini ada tak pengalaman yang kene induce ? saya 38 weeks kemungkinan akan induce sebab saya gdm on ubat , boleh share tak ? induce tu apa ? dan induce tu macamnaa ? maaf saya taktahu sebab saya first time , yang saya tahu induce tu kena paksa bersalin , tapi taktahu prosedur dia macamnaa . #firstbaby #firstmom #pleasehelp

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

pernah 2x induce.pertama kali anak pertama sebab dah 40weeks 1 day..baby xnak keluar lagi...serah diri hos private dan drip. untuk second anak, kena serah diri 37 weeks sebab urin protin sampai sudah dan risau efek buah pinggang mommy..jadi induce di htar masuk ubat melalui bawah dan start journey bukaan beberapa jam.Sebab tak tahan sakit sangat,turun darah, nurse tolong check bawah baru 6cm...minta izin nak tolong bukakan lagi bagi cepat..saya reda dan follow je..tak lama terus bawa labour room dan try keluakan baby.🥰 moga dipermudahkan urusan sis.

Baca lagi

induce ada 3 tak silap saya. first masuk ubat klau tak jalan akan drip tak jalan jugak masuk belon. klau masih tak bukak akan c-sec. saya induce masuk ubat. sekali je hr yg sama. pkul 7 pagi induce pkul 8 malam beranak. sakit takyah cakap laa, sbb paksa kann. tp alhamdulillah la skali masuk ubat je. ada yg sama wad dgn saya tp masuk lg awal dua kali masuk ubat induce masih gak takda tanda atau sakit.

Baca lagi
VIP Member

Saya 38 weeks masuk ubat punya ikut bawah. Saya masuk pukul 8 pagi, dalam satu lebih start contaction and pukul 7 petang bersalin.