Cepatkan bukaan

Haii semua..Sy ada masalah sakit di tulang pelvic bawah ni, sampaikan nak berjalan, nak ubah posisi masa tidur, nak angkat kaki pun rasa sakit sangat². Sbb ada baca cara cepatkan bukaan tu dgn mencangkung, jln itik, ketuk ketampi, bersama suami. Tapi semua tu sy dh try..memang sakit sgt². Jadi mcm mana cara nak bg cepatkan bukaan selain drp yg di atas ni. Sy paling lewat kena bersalin minggu depan (38w) sbb ada gdm. Tq semua yg respon. #pleasehelp #advicepls #pregnancy

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

try buat squat yg tk biasa akan sakit du buat 10x 3 kali sehari pg esok tu terus 5cm masuk laboor pecah air 1jam tu beranak.pastikkan berjalan always makan mnm mesti cukup dan membantu untuk bersalin yer.moga dipermudahkan.

Bykkn jalan. Naik turun tangga. Sy pn dh overdue..masih tkde tanda2 ketara. Serah diri next week (41w)

6mo ago

duduk rileks buat mcm yoga tu sis... lps tu kepak kn kaki kedapn..kri knn..

duduk mcm yoga sis...lps tu dh rileks kepak kaki kdepan kkiri kekanan..insyaalllah

VIP Member

cari kt fb tips mudah bukaan jamumall. pastu tengok kat video

Sama lh,serah diri minggu depan(38w)ada gdm jgk.