WFH semasa hamil.

Hai mommies. Saya sedang hamil 14w. Jarak rumah saya ke office dalam 1jam. Sebelum pregnant ok untuk travel long drive tapi sejak 7w saya alami alahan yang teruk. Saya mohon wfh dari company tapi pihak management tak approve katanya tak boleh jadikan alasan alahan untuk wfh. Ada tak mommies yang pregnant tapi request untuk WFH dari company? Bagaimana nak mohon surat doctor ya? Anyone ?

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hi sis,skrg sy WFH utk dua bulan.. Atas budi bicara HR dan management.. Apa yg sy buat sy pergi klinik swasta dan ceritakan keaadaan sy yg sgt lemah loya muntah tak kira masa,sy muntah liya pening dan tak larat sgt bgun,makan semua tak lalu.. sy ceritakan pd doc dan bgtau doc sy dtg utk dapatkan pengesahan dr doc supaya sy blh wfh,doc buat surat sy serahkan pd HR alhamdulillah lulus.. Semoga urusan sis dipermudahkan juga ye..

Baca lagi

Sis boleh dpatkan surat klinik. Yg ada information sis ada alahan yg teruk n jika dibernarkan perlu wfh. Hantar pada hr. Tapi dia ikut company juga. Klau company sis sblm ni mmg prnah buat wfh means hr boleh pertimbangkan. Cuma mngkin utk travel tuh sis kena bincang dngan company. Company sy skrg takboleh buat pape. Once pregnant dia suruh buat surat benti kerja. No choice, alahan pun teruk so benti je

Baca lagi

sis cuba discuss dengan HR dulu. mungkin request wfh dalam masa beberapa bulan atau minggu sahaja. jika tidak diluluskan, cuba request surat dengan doktor. sebab ini berkenaan dengan kesihatan sis & bayi jugak

tempat saya mmg takde siapa boleh wfh πŸ˜₯depends company lah kot. ada org siap kena berhenti kerja lagi sbb alahan teruk. semoga dipermudahkan urusan.