waktu subur sya bila ?

Bulan lalu sya tk dtg haid, tpi 6/3/2020-13/4/2020 sya dtg haid... So, mcm mna sya kira waktu subur sya ya? Tlg ada siapa y blh tlg kira kan untuk sya...??

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Better adik guna OPT (ovulation test) untuk tahu waktu subur (ovum dilepaskan dari kantung ovari). Maaf saya share dengan lebih detail. 1. cervix mucus test - tidak tepat bergantung pada tahap kesihatan kita pada sesuatu masa tu. if ada ambik apa2 ubatan, mucus boleh jadi terlalu banyak/ sedikit 2. body basal temperature - tidak selalu tepat if memang demam haritu jika buat test x kan tepat 3. guna OPT- opt detect hormon yg dikeluarkan telur(ovum) 😍ini berdasarkan pengalaman saya. 2 tahun kawin belum boleh pregnant so try macam2 cara nak tahu tarikh subur tapi x berkesan. then kemuncak nya bila guna opt selama 2 bulan still x ada positive line. rupanya2 kilang ovari saya memang tak keluarkan telur sebab saya hidapi PCOS (sindrom polisistik ovari).. dan bermula lah perjalanan saya berjumpa pakar kesuburan pula.. 🌹sekadar perkongsian.. 🌹 Moga ada sinar untuk semua yang menanti2 cahaya mata. in sya Allah.. aminn..

Baca lagi

Kalau kitaran normal waktu subur selalunya hari ke 7 - 11 dalam kitar period. Boleh try gun opk kalau nak pasti bila waktu subur.

Guna period calendar dik...dia akn bagi tau bila waktu subur... Kak pakai calendar tu tepat terus sangkut

Saya guna apps period calendar..boleh install sis..kat situ kita boleh tgk..masa subur atau tak..

Haid tak teratur susah kalo nak agak bila subur. Jadi ikhtiar guna opk, bbt or mucus cervix.

VIP Member

Selalu nya dlm apps period calender tu, ada tulis ovulation. Kat ovulation tu waktu subur