Hi ! Selalu kalau kita ada gbs , and bersalin czer .. berapa hari eh kene tahan wad ?

Baby pun berapa hari kene tahan selalunya?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Biasanya selepas bersalin secara pembedahan czer, ibu akan perlu tinggal di hospital selama kira-kira 3-4 hari untuk pemulihan. Bagi bayi pula, mereka akan ditahan di hospital selama kira-kira 2-3 hari untuk memastikan mereka sihat dan stabil sebelum pulang ke rumah. Jika ada sebarang kebimbangan, ibu boleh berbincang dengan doktor untuk mendapatkan maklumat yang lebih terperinci. Semoga pemulihan ibu dan bayi berjalan lancar ya! Voucher RM30 off 👉🏻 https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

Kalau C-sec selalunya baby tak kena tahan sebab kuman GBS living in our vagina. So untuk C-sec baby tak affected dengan GBS sebab tak undergo vaginal delivery. Yang kena tahan tu selalunya yang undergo vaginal delivery but si ibu tak sempat dapat antibiotic before labour. High chance untuk GBS transmit to baby. Kes macam ni yang selalu dalam pantauan doktor.

Baca lagi
2w ago

Ohh yekee. Saya pun GBS +ve tapi bersalin normal (vacuum). Stay ward 3D2N sebab OBGYN nak saya rehat. Anak saya tak kena tahan. Kami discharged sekali. Pernah baca pengalaman mommies yang lain dalam TAP ni. GBS+ve, bersalin C-sec tapi anak tak kena tahan wad. BTW, bersalin normal je duduk wad sekejap. Bersalin C-sec kena duduk lama sikit sebab nurse/doktor nak pantau luka C-sec, nak pantau kita dah boleh buang air besar ke belum, etc.