First Baby Experience.

Hi Assalamualaikum. Saya pregnant first baby. Now dah nak masuk 17 week. Adakah normal bila rasa ngilu-ngilu bawah perut. Ada orang cakap tu gerakkan dari baby yang kita dah start rasa. Tapi rasa ngilu-ngilu ni datang sekejap sekejap je. And sekarang berat saya maintain, tak naik dan tak turun. Risau juga kalau pergi check up kena bebel dengan nurse/doktor. Huhu. Ada tips tak untuk tambah berat badan, sebabnya saya makan berselera juga. Cuma cepat rasa kenyang. Bila kenyang sangat mula rasa nak termuntah.

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sama berat sy maintain tak naik . lepas tu problem urine.. padahal air kosong berbotol minum sehari.. doc kata risau ada jangkitan pada baby... tak tahu nk buat apa skrg ni..

10mo ago

Saya pun pernah problem urine, 3 kali repeat pergi klinik. Alhamdullilah harini dah okay urine. Saya minum air masak n susu je . Air masak walaupun takleh telan, saya paksa juga. Tadi sebelum pergi klinik test urine, saya minum dulu air masak 2 gelas. Lepastu result terus okay

Sama mcm sy huhu lapa sgt2 mkn2 lps tu nk termuntah brt bdn sy menaik mendadak perut pun rasa jgk mcm awak dan buat detail scan ke ?

10mo ago

Sy kk je 17weeks boleh detail scan dh kalu swast 18weeks

sy nk bg berat naik mkn manis2 skit