Due date 14.12.2022

Assalamualaikum nak tanya ada tak mommy ada pengalaman terlebih due date ka? Sebab kalau saya tak beranak juga dalam minggu ni kena serah diri di hospital depa akan buat apa ya operation ka atau depa akan tambah lagi due date tarikh kita beranak siapa yang ada pengalaman overdue please jawab saya first son ni and baru umur 18 saya tak ada masalah apa apa kesihatan semua okay jer darah pun ok kencing manis tak dak and darah tinggi pun x dak depa akan buat apa ya kalau serah diri nak tanya sebab nak bersalin biasa x nak operation saya x ada tanda lagi ni dah 39 week 2 day

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

waalaikumsalam , nasihat saya yang pertama sekali kalau boleh elakkan stress yer jangan fikir yang bukan2 .. keduanya kalau boleh walau dalam bentuk apa pun proses persalinan yang dihadapi kena terima & redha.. jawapan saya diatas pertanyaan awak tu pulak , pertama2 sekali dr akan beri induce dulu jika dalam proses induce tu bukaan tidak memuaskan ataupun ada masalah2 yang tertentu pada kandungan memang akan ceaser semuanya atas rezeki .. Kita hanya mampu merancang Allah yang menentukkan .. jangan takut mindset kena jaga doa pada Allah semoga awak dan baby sihat & selamat ..

Baca lagi

Waalaikumsalam. Ibu.... bertenang ibu. Bila ibu overdue, ibu dapat surat utk serah diri di hosp ke? Kalau ibu kena warded, doc akan pantau keadaan ibu dan baby. Dari pemantauan yang dilakukan, baru lah doc boleh decide apa yang patut dilakukan. Kalau ibu masih tiada tanda bersalin, biasanya akan di induce dahulu. (Boleh google maksud induce jika taktahu). Mindset kena positive, tak semestinya overdue kena czer terus. Czer ni depends keadaan.

Baca lagi