Baby Newborn Kerap Menangis Malam

Assalamualaikum nak tanya, ada mummy yg ada pengalaman anak kerap menangis waktu malam, walaupun dh bg susu (susu badan), suhu badan dia pun mcm panas. Adakah baby saya demam malam? ataupun kembung perut? nak kata saya xjaga permakanan, saya jaga.

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Waalaikumussalam mama. Baby akan kerap menangis. Pastikan bila dah hbs susu, sendawakan baby. Buatlah cara macam mn pun. Kadang ada baby awal sendawa & ada juga yang lambat. Kalau tidak, baby akan kolik & merasa tak selesa. Dan kalau dah sendawa masih lagi menagis. Cuba dukung dekat bahu. Pastikan kepala bayi betul2 dalam dapakan. Ada bayi yang dah didukung tetap menangis disebabkan cara dukungan kurang selesa utk bayi. Sekaligus bayi merasakan dirinya seakan hampir terjatuh dari dakapan ibunya. Dan sambil2 tu tepukla bayi. Tp tidak scra direct. Bahkan berlapik dgn tgn. Moga bermanfaat mama. Saya doakan mama dipermudahkan. I feel u. Be strong mama❤️

Baca lagi
3y ago

Betul tu, anak menangis, dah bg susu kita xtau nak buat apa dah, kita pun boleh menangis skli. Rasa mcm kekdg bnyk lg kekurangan jd 1st mom ni. Tp tulah ank 1st mngajar kita mnjd lebih kuat n sabar.