7 Balas

Boleh.. Jenis ujian DNA yang berkaitan  Ujian Materniti – Memberi kesimpulan berkaitan dengan ibu.  Ujian Penentuan Keturunan – Bagi menentukan sama ada seseorang itu adalah datuk/nenek sebenar kepada seseorang kanak-kanak.  Ujian Hubungan Adik-beradik – Menentukan perhubungan adik beradik.  Pengenalpastian identiti – Bagi menentukan identiti seseorang individu atau mayat yang tidak dikenalpasti.  Walau bagaimanapun, sampel lain seperti rambut dan kuku juga boleh digunakan sekiranya tiada pilihan, dan ujian ini juga boleh dilakukan pada bayi yang belum lahir.  Namun, prosedur tersebut iaitu mengambil sampel DNA bayi melalui amniocentesis dan chorionic villus sampling mempunyai risiko kepada kandungan, jadi, doktor perlu mendapat kebenaran ibu sebelum ujian dilaksanakan. 

Terima kasih dah sudi menjawab pertanyaan saya, risau pulak bila bahaya pada kandungan saya

adik muslim ke? ada baca komen kata korang belum menikah. kalau belum menikah tak ada guna buat ujian DNA sebab dalam islam baby tu tetap bukan anak pada boyfriend adik tu sebab anak luar nikah. jauhi lelaki tak bertanggungjawab tu. taubat dan jaga anak tu elok2 ya.

Insya Allah 😇

VIP Member

bila sudah lahir baru boleh puan

Aamiin😢 saya selalu do'akan agar Allah bukakan pintu hatinya sis. Dan saya insya Allah akan kuat demi baby saya, saya akan terus berusaha agar baby saya dapat pertanggung jawaban. Dapat hak nya😇

Smoga smuanya dipermudhkn

Boleh.tapi kos cecah 20k

Better buat after birth nti je

Iya😇 terima kasih

Bole.. rasa 10mgu da bole buat.. sbb hritu ada ternampak kat klinik swasta dia tulis test dna baby ..

Makasih dah bagi info mom❤

Soalan berkaitan

Soalan popular

Artikel Berkaitan