Baby cepat terjaga

Anak sy baru sebulan lebih. Suka sgt menggeliat. Mmg pergi check up pon nurse Kate anak tinggi cpt drpd biasa. Masalahnye kalau tido sekejap sgt sbb menggeliat n terkejut sndiri. Ade tk cara nk bg die tido lena? Sbb bedung die kluarkan balik tgn

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Jenis mcm anak sy kot x suka kena bedung.. Kuat orgnya msti aktif baby sis nii.. kena biasa kan keadaan wktu siang. Kalau snyp sgt susah juga sbb nnti ada org masuk mcm beliau atau laki yg dah biasa buat bunyi tu bila berjalan, mesti dia senang trjaga.. Biarlah dia biasa keadaan wktu siang n malam supaya bole dia beza kan. Jadi kalau dia kerap,terbangun bukan lagi sbb dia trkjut sbb ada bunyi yg mnggnggu.. Tapi,mungkin sbb dia lapar n x selesa perut mcm kembung.. Anak saudara sy pun kerap terbangun bila menggeliat tapi ibu dia biarkan kalau dia terjaga Asal x nangis.. tapi tulah berabis juga bagi tidur balik,dkt ibu dia baru dia tenang nk bermanja. nasib lah dia dah biasa bunyi2 d sekitar, org berbual x ingt dunia pun dia selamba je tidur cuma tu je,asal menggeliat dia terjaga n nangis nk ibu dia..hehe..

Baca lagi
1y ago

bising tu die ok je die dh lali sbb kawasan rumah sy tepi jln mmg bising. cuma part sndiri menggeliat tu. kesian pulak tgk sndiri terbangun

same dgn ank saye..bab geliat xleh nk wt ape..die marah ble d bedung sbb xleh nk geliat n kuarkan tgn😂