baby alergi susu formula lembu

anak anda minum susu soya atau susu kambing yg lebih baik utk ganti susu lembu? and minta suggest brand susu formula yg baik ?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Susu ni depend on health condition anak kita sis. Tak semua baby tu sama. Ada yg sesuai susu lembu. Ada yang tak sesuai. Yang saya tahu, susu kambing brand karihome sesuai kalau anak kita ada eczema. Kalau tak de pun, boleh je minum Susu soya brand Isomil pula lactose free. Ni sesuai untuk anak2 yang ada masalah lactose intolerance. Anak2 yg ada masalah lactose intolerance ni, tak boleh minum susu lembu biasa terutamanya yang ada laktosa. Bila minum, dia akan sembelit. Susah berat dan kadang2 berak berdarah.

Baca lagi
VIP Member

Hi sis, di sini ada beberapa senarai susu formula yg terbaik sama ada untuk bayi yang alah pada susu lembu atau mana-mana susu formula. Baca betul-betul description setiap susu sebelum diberi pada bayi ya :) https://my.theasianparent.com/11-jenama-susu-yang-selamat-untuk-bayi https://my.theasianparent.com/susu-formula-terbaik-2 https://my.theasianparent.com/susu-terbaik-untuk-bayi

Baca lagi
5y ago

terima kasih sis ats perkongsian 😊