Tak lalu nak makan

Alahan & 7w sekarang,saya tak rasa nak makan apa2. Yang boleh telan buah & kerepek. Mual sepanjang masa kecuali semasa tidur 😭bau nasi pun nak muntah,sebelum pregnant makan semua sedap2.. Sekarang tak ada nafsu makan,makanan apa yang boleh kurangkan mual ya?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya 10w and masih mual lagi. Saya suruh ibu stay dgn saya dan suruh dua masak la apa2 saya cuba telan. Saya rasa bersalah sbb mak dah 70tahun!tapi kalu dia tak masak saya pun x lalu nak mkn apa2. masa mak masak saya dlm bilik tidur & tutup pintu. bau apa2 pun sensitive dan pening. Saya banyak minum sup mak saya masak sbb saya takleh telan air kosong. Saya baru2 ni perasan saya suka smoothie / jus buah2. Harap sis bertabah. Cuba makan sini sana insyallah jumpa apa yg sis boleh makan.

Baca lagi
3y ago

Itu lah, saya masih mencari mood apa yang tekak saya boleh telan.. Sebab kena cukup nutrisi semasa mengandung kan.. Buat masa ni tak jumpa lagi jalan penyelesaian 😭

makan sikit2 tapi kerap elakan perut kosong..makan yang sis boleh telan ja..kalau sy utk kurangkan rasa mual minum jus oren atau makan benda yang asam. semoga dipermudahkan sis.