Sejenis ruam ker..???

Ade masa ruam nie kuar hbs kt bdn..kaki..tangan..muka... Lps bbpe jam tenggelam blk... Xde tinggal kesan sikit pn wlaupn kemerahan @ bintik²... Kulit jd rata mcm xde pnh naik ruam... Tp tula..ade masa² kuar dn tnggelam..sy jd pelik sbb xpnh jd cmnie kt kakk dn abg nyer sblm nie... Ade sspe pnh ade pngalaman ank jd cmnie x... #anak11bulan

Sejenis ruam ker..???
3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sy mmg ade plan nk bwk ank ke pakar knk².. sbb klnik biasa nie xfasih tntang bby... tp sblm tu sy nk tnya klaw ibu² ade pngalaman cm sy nie... ape pn terima kash bg pandangan..☺

10mo ago

sy syak ank sy alergik mnyak zaitun... sbb sejak 4ari lps sy letak dlm sup..bbur..dn mse tu jgk ank sy kena smpai ari nie... dn doc ade jgk ckp mngkin hama @habuk... apa pn kna stop mnyak zaitun tu dlu bru taw punca rashes tu...

Kalau puan risau, puan bawak jumpa doc masa jadi ruam tu. Puan boleh ambik gambar ruam tu jugak tunjuk kat doc. Kalau nak beli ubat kat farmasi pun, tak tau mana yg sesuai.

anak saya mcm ni bila tersalah makan

10mo ago

iya sis, mcm ni ,terkena susu formula pun terus naik macam ni. so mana² makanan yg dia alah saya stop dulu. bagi semula 6 bulan kemudian . .