32 Minggu keluar cecair pekat kekuningan

32 Minggu keluar cecair pekat kekuningan..sepanjang pregnancy ni tak pernah ada masalah keputihan..denyut denyut je rasa kat miss V & bawah perut..

32 Minggu keluar cecair pekat kekuningan
3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Apabila mengalami kejadian keluarnya cecair pekat berwarna kekuningan pada usia kehamilan 32 minggu, ini mungkin disebabkan oleh pelbagai faktor seperti perubahan hormon atau tumbesaran rahim. Walaupun anda tidak pernah mengalami masalah keputihan sepanjang kehamilan, keadaan ini mungkin normal. Namun, ia adalah penting untuk berbincang dengan doktor anda untuk mendapatkan penjelasan yang lebih terperinci dan memastikan kesihatan anda dan bayi dalam kandungan terjaga. Tanda-tanda denyut-deyut di bahagian miss V dan bawah perut mungkin disebabkan oleh tumbesaran rahim, gerakan bayi, atau kontraksi braxton hicks yang merupakan kontraksi rahim yang tidak berbahaya. Selain itu, denyutan juga boleh disebabkan oleh ketegangan otot atau perubahan hormon semasa kehamilan. Sila pastikan untuk memberitahu doktor anda mengenai sebarang kejadian yang mencemaskan atau tidak biasa selama kehamilan anda untuk mendapatkan penjelasan yang sesuai dan nasihat perubatan yang diperlukan. Jangan ragu untuk meminta bantuan dan sokongan dari pakar kesihatan yang bertauliah. Itulah yang perlu dilakukan dalam situasi ini. Semoga kehamilan anda berjalan lancar dan sihat selalu. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

Keputihan ni sis, Sy pun mcm ni hari tu masuk je 30wk bnyk mcm ni kluar, gatal pula tu, dah masuk ubat, berkurang sikit.

mcm kputihan..