bgn muka n dada ank sya sll merah2,dah sapu losen ctaphil pndai kering.bby jg sll gatal.slh fmula ka

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Masalah kulit merah dan gatal pada muka dan dada anak anda mungkin disebabkan oleh beberapa faktor seperti reaksi alergi terhadap makanan, bahan pencuci, atau bahan pakaian. Selain itu, juga boleh disebabkan oleh cuaca panas atau lembap yang menyebabkan biang keringat. Anda boleh cuba memastikan bahawa baju bayi dibeli dari fabrik yang lembut dan tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya. Pastikan juga untuk menjaga kulit bayi anda sentiasa kering dan selesa. Jika masalah ini berterusan, disarankan untuk berjumpa dengan doktor kanak-kanak untuk penilaian lanjut. Doktor akan dapat menilai masalah kulit anak anda dengan lebih terperinci dan memberikan rawatan yang sesuai. Jangan lupa untuk memperhatikan reaksi kulit anak terhadap formula susu yang digunakan, kerana sesetengah bayi boleh mengalami reaksi alergi terhadap beberapa komponen dalam formula tersebut. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

Above 6m ka? Klu ya maybe allergic mknan atau blh try formula lain dlu tgk mcm mna.. klu tetap sma & merisaukn better jumpa dctor & try minta jumpa pkar kulit..

3mo ago

bru 4 bulan.ank mnm susu Dutch baby..sblm ni ok ja,bermula slps kat bwh lehernya ruam start gatal2 smpai kulit kering.sya cuba sapu vaseline dulu tgk mcm mn.