bersalin bulan 7 haritu n genap 3bulan lbih dah

soalan sya sape lepas bersalin bbrpa bulan n hbis pntang , tetiba makan pedas perut sakit , tidur tengkurap perut sakit , angkt berat sikit perut sakit . kenapa agaknya ? saya tnya sini nak tahu jika ada puan2 yang rasa mcm sya

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya setuju dengan pendapat mommy lain yang komen ke awak. Recovery process individu berbeza. Apa yang awak rasa sekarang ni, totally sama macam apa yang saya rasa selepas 3 bulan bersalin. Plus saya working mom. Rutin agak kelaut juga waktu tu sebab nak adapt dengan rutin baru. Alhamdulillah masuk 5 bulan, saya dah tak rasa sakit2 tu. Sebelum nak betul2 pulih tu, saya kurangkan angkat berat. Paling berat yang saya angkat ialah anak saya. Kerja rumah saya buat yang termampu je. Selebihnya suami yang uruskan. Makan pedas pun try and error.

Baca lagi

masa urut tu bidan ade ckp tk urat, rahim, semua dh ok? Cara permakanan masa pantang pun boleh effect. mcm bidan saya mmng bidan keturunan jadi bila dia urut bagithu rahim dh kecut mmng saya rasa kecut. itu sendiri rasa la. tapi masa pantang saya jaga btl². tapi kdg² orng tk terima ape saya ckp.

badan kita proses recover beza2 puan. kadang lepas pantang pun body kita belum recover sepenuhnya. pendapat saya bagi ur body masa utk adapt dlu. try2 dlu and kalau sakit jgn teruskn.

6mo ago

yg komen dkt jawapan saya ni. how u know dia berurut? sbb tade mention dekat dlm post ni tt berurut. adakah yg jawab dekat komen atas ni org yg bertanya or org lain?