Berat badan naik mendadak

Siapa sini ada masalah berat badan naik mendadak ? Hmm saya memang asalnya dah obess tapi sekarang berat saya hampir 100kg korang ada cara tak nak cadangkan ? Saya jadi sedih bila tau dengan bp low lagi 😣#ingintahu #seriusnanya

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Tkpe sayang ❤️ control pemakanan, biasa bila dah nak masuk 3rd trimester memang akan lagi banyak naik berat. Bila rasa lapar nak mengunyah tu, makan buah buah, elak kan ambik makanan macam biskut roti, ni semua simple carbs, boleh buat kita kenyang sekejap je 😂 dan yang paling penting, air kosong at least sehari 2 litre. Jangan stress tau! Chill je

Baca lagi

Sama la dengan saya. Sekarang dah cecah 100kg. Tapi doktor akan check juga tumbesaran baby and dia akan advice dalam sebulan berape je yang boleh naik. So saya sendiri kena kawal intake. Yang penting banyakkan minum air putih, makan buah2.

2y ago

ada apa2 ke risiko puan?

berat sy naik 3 kg 🤭 nurse x bising cuma advice tuk kurangkn sukatan mknn samada yg masin @ yg manis²; & bnykkn minum air & mkn buah serta sayuran.

berat saya pun naik banyak extra 2.5kg, nurse bising. tak pasal pasal kene minum lagi air gula 21/9 nanti😭😭

2y ago

saya hari ni naik 4kg esok kena minum gula 😌pastu selang 2 hari kena cek tekanan darah..🥲harap baik2 saja buat kita semua (berat dari 77kg -85 kg)

Masa anak 1st sy Dr 48kg ke 73kg...

2y ago

banyak juga tu .. huhuu