Stroller Newborn

Hi senior mommies, saya first time mom baru nak survey stroller. Mommies prefer stroller asing dengan car seat atau stroller yang 2 in 1? Leceh tak kalau stroller 2 in 1 dengan car seat? Sbb bila dah habis pakai stroller nak pasang balik car seat dalam kereta macam leceh pulak kan…

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya prefer yang 2 in 1. Stroller + infant carrier. Berguna sangat. Pengalaman saya tak leceh nak pasang. Masuk kereta baby duduk dalam infant carrier. Dah sampai destination just angkat carrier (ada baby dalam ni) attach terus dengan stroller. Senang. Bila anak dah 8 bulan saya tukar ke car seat yang boleh pakai sampai 36kg. Sebab anak dah tak muat duduk dalam carrier. Simpan untuk future adik dia pulak. 🤭 Ikut awak lah mana yang awak prefer dan selesa. Kalau nak beli stroller asing, car seat asing pun boleh. Beli yang boleh pakai since NB. Ada extra padding. Saya suggest awak walk in store untuk tengok jenis car seat, infant carrier, stroller. Sales associates really helped me yang 1st mom ni.

Baca lagi
3d ago

Hahaha what a coincidence! 🤭

selalunya stroller 2 in 1 ni, yg carseat tu sesuai untuk newborn je. bila baby dah besar sikit, kena upgrade carseat pulak. better beli asing, and cari carseat yg boleh pakai dari newborn sampai besar.

5d ago

Thank you mommy!