Bersama di awal trimester

Selalu dengar kalau pregnant je. Nafsu untuk bersama totally drop. Tp lain pulak jadi dekat saya. Ni 1st pregnancy saya. Rasa membuak2 tu lain macam. Org kata macam sentiasa nak je. Tp suami pulak yg takut nak bersama. Sbb dia kata kandungan masih awal. Normal ke yee? 😂 siapa mcm saya? & boleh ke kita “buang dalam”? #firstbaby #firstmom

Bersama di awal trimester
2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hi sis, keadaan sy sama macam sis. Perasaan sy pada suami jadi lagi menjadi jadi masa pregnancy, dari first trimester mmg selalu bersama. Setakat ni tak pernah buang luar, cuma bila perut makin besar kena communicate dgn suami posisi yg selesa masa intercourse atau ada rasa sakit masa bersama dan jangan terlalu kuat atau lasak. Bagi sy tiada masalah pn bersama suami dan setiap wanita tu pengalaman kehamilan nya berbeza beza. Tapi kalau sis ada masalah rahim, komplikasi lain atau ada pendarahan sila dapatkan nasihat dokter ya.

Baca lagi

Sebab tu setiap ibu mengandung kondisinya tak sama 😊. Bagi saya the best you consult dengan gynae. They know you better because you have a checkup routine. Pengalaman saya sendiri, dari awal trimester sampai la 3rd trim tiada masalah untuk saya bersama dengan suami. Dan tak pernah buang luar. Ini selepas dah dapatkan consultation daripada gynae. Pendapat saya bila kita pregnant, your first reference should be your gynae/doktor/nurse. During my pregnancy apa2 saya akan terus consult dengan gynae.

Baca lagi
11mo ago

im agree with this statement. get consultation from your gynae