alahan awal trimester

saya sejenis susah nak muntah.. tapi sekarang ni muntah2 bila makan.. lepas makan perut easa kembung byk angin.. lepas muntah baru rasa lega.. tengok makanan je pun dah rasa nak muntah.. kandungan 9 weeks.. tapi kadang2 saya dapat kawal muntah sy tapi kadang2 tak dapat jadi saya pelik kalau alahan takkan sy boleh tahan2 rasa nak muntah tu.. jadi ada hari yg saya tak muntah.. kalau alahan memang hari2 muntah ye? jadi ini mindset saya mengada2 atau alahan ya? πŸ˜…πŸ˜…#pleasehelp #ingintahu #alahanpelik #tolongbantu

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

bukan mengada ngada. sickness/alahan semasa pregnant tu disebabkan perubahan hormon. & setiap orang lain lain tahap alahan - ada yang teruk, ada yang biasa biasa je, & ada jugak yang takde alahan.

1y ago

terima kasih sis sudi jawab 😊😊