Maaf tanya . Czer , hari keberapa bole bersama suami ? Dan ada tk yg kt sni langgar pantang time cze

Saya bru 22 hari tapi hritu sekali terminum ais , .. Dah makan daging ... Tapi jahitan dh kering cantik .. kat sini ada ke yg langgar pantang ?czer .. Dan ada tk yg mnum ais selepas 44hari ?

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Pada hari keberapa boleh bersama suami setelah pembedahan Czer adalah bergantung kepada keadaan kesihatan individu. Biasanya, disarankan untuk menunggu sehingga enam minggu selepas pembedahan sebelum melibatkan aktiviti seksual untuk memastikan sembuh sepenuhnya. Jangan sesekali langgar pantang yang telah ditetapkan oleh doktor. Mengambil ais atau aktiviti lain yang sejuk boleh menyebabkan perut kembung dan ketidakselesaan. Oleh itu, disarankan untuk menjaga kebersihan kawasan pembedahan dan mengambil makanan yang berkhasiat untuk pemulihan yang lebih cepat. Jika terdapat sebarang kesesuaian, adalah penting untuk berbincang dengan doktor atau pakar kesihatan yang berkaitan. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

saya 2 kali czer, xda pantang pun. ikan, ayam, daging, telur semua jenis sayur, kari, rendang, gulai semua makan. cuma saya jaga portion suku separuh separuh 3 kali sehari.. suku karbo, separuh protein separuh serat.. Alhamdulillah 30 hari pantang badan sihat bertenaga, air ais dekat wad lagi dah minum milo ais xda bentan xda demam xda turun darah apa pun.. kerja rumah dari start keluar wad dah buat semua.. luka cepat sembuh dan cantik... saya xpercaya mitos esok umur 40 badan sakit2, kalau badan nak trigger kerana makan, sepatutnya sekarang badan dah tringger bukan 10, 20 tahun lagi.... # ( saya share je pengalaman saya..hehe)

Baca lagi
3mo ago

Setuju

Saya 27/6 hritu czer anak first tapi minum je ais sebab tak lalu panas sangat cuaca skrng.