Tolong saya, bantu saya 🥺

Saya baru dalam apps ni. Saya dah test 2 pregnancy test, dan dua dua positive. Tapi saya belum berkahwin lagi... Saya dan teman lelaki dah rancang nak berkahwin dalam masa terdekat ni, tapi mak dan ayah dua dua pelik kenapa nak cepat sangat dan tak benarkan kami kahwin dalam masa yang terdekat. Semuanya sebabkan duit. Kami dah rancang nak buat pernikahan yang sederhana. Saya dan teman lelaki nak jaga bayi ni. Kami nak bernikah tapi parents tapi bagi, faktor utamanya sebab duit. Apa patut saya buat 🥺

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Sis, saya hanya suggest, berikan penjelasan kepada parents, atas alasan hubungan Sis dan BF sudah semakin Serius, ingin jadikan ia sah, tidak mahu lama2 takut ia terlanjur atau difitnah maksiat oleh orang2 yang dengki.. Katakan macam tuh parents kan jenis old school, mesti mereka akan berfikir betul apa yang Sis katakan.. So, Nikah gantung dlu takapa, buat majlis nikah dan jemput orang2 yang terdekat saja dulu. Bab walimatul urus @ perkhawinan itu boleh urus kemudian hari alasan tunggu Covid settle , jadi tak lah nampak sangat pelik disitu..

Baca lagi

Be honest sis. Tell them the truth. Bukan apa, kesian status anak nanti. Biarlah diorang marah sekejap, tapi awak kena fikir anak dah sekarang. Kalau dia tak berbin atau berbinti ayah, nanti susah nak buat ic, susah nak masuk sekolah. Awak bagitau mak bapak dulu.