OPK +ve bila waktu terbaik bd?

Salam semua, bulan ni dah masuk bulan ke 2 saya ikhtiar menggunakan opk dan harini cycle day 17 opk saya +ve bulan lepas pun sama juga hari ke 17 +ve tapi masih belum ada rezeki. Saya nak minta sangat mommy’s2 semua doakan saya dikurniakan zuriat bulan ni dan tahun ini ye semua. Ttc nak hampir 2 tahun untuk anak pertama☺️ Saya juga doakan buat ttc semua dikurniakan cahaya mata tidak lama lagi aminnnn ya mujibb #ttc #teruskanperjuangan #behappy

OPK +ve bila waktu terbaik bd?
4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Opk peak maksudnya blh bd dah tu. Tp saya prnah dpt opk positive hari sblum peak tu and saya bd dngan husband subuh tu. pastu esoknya jumpa peak opk pula tp xsempat bd dah dngan husband. Alhamdulillah lekat skrng dah 26w kandungan. Bd skali je masa opk positive (sblum peak).. Hehe..

Sis dah boleh bd, opk ni positif & peak (ovulasi berlaku dlm waktu 12 - 18 jam selepas opk PEAK) (Peak = line t, depan sekali tu lebih pekat dari c line, blkg tu)

1y ago

Maaf nak tanya saya dh bd dengn husb subuh tdi dan opk saya baru peak boleh ke saya nk bersama pada waktu subuh juga? Dan brpa hari perlu bd ye selepas dh opk peak?

Semoga ada rezeki untuk sis 🥰 saya pun dulu ttc 2 tahun setengah baru pregnant ☺️

boleh dah bd