KPJ Ampang Puteri (O&G/TVS Scan)

Salam semua. Ada sesiapa pernah pegi ke sini utk check ? Berapa harga ye utk pegi check ? Saya ingat nak ke sini utk buat tvs scan sebab saya ttc dah setahun. Dah tiba masanya untuk saya check. Saya regular period tapi saya rasa saya PCOS disebabkan LH yg selalu tinggi. Jadi sesiapa boleh berkongsi info kalau pernah pegi ? Atau ada area ampang yang tahu ? Berapa harga, etc. Terima kasih.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya xpernah buat tvs scan kt kpj ampang puteri. Tp saya pernah refer doc pakar o&g dkt thompson hosp utk fertility check. Sebelum tu saya ke klinik swasta dulu, utk minta surat refer ke pakar sbb saya nk claim insurance jd dia nk surat refer. Ckp dgn doc kt klinik swasta, saya ada masalah irregular period, pcos, dan skg nk ttc. Nnt doc akan tnya sekian2 dan buat surat refer ke hosp swasta utk further check up. Book appt kt hosp swasta dgn doc yg kita nk dlm dept o&g tu. 1st check up doc buat tvs, tny psl period etc dan inject ubat utk stimulate ovulation & kuat rahim. After 1 cycle period ada 2nd check up doc buat tvs lg sekali utk tgk ada lg x cyst/ada ovum x matang lg. Lps tu dpt la supplement2 utk mkn, after 2 months alhamdulillah saya pregnant. Total cost utk semua ni 1k+- 😁

Baca lagi
1y ago

Maybe kena sediakan Rm1k juga la ye kalau hospital O&G. Kalu pegi klinik biasa boleh la bawah Rm100. Saya first time nak buat. Jd tak tahu sangat. Ada juga org share yg fertility center tu. yg tu pun ok ke awak kalau nak pegi ? Saya ni nak pegi check diri sendiri dulu. Husband sy busy sikit jd kemudian la kot pegi.

kalau cek kot kedah dalam 250 satu sesi...

1y ago

Ohh.. itu hospital swasta ke kak ?