Urinary Tract Infection(UTI)

salam . nak tanya ibu2 ada yang pernah kena kencing kotor ke kt sini? macam mana yee sakit dia and merawat . Saya kelmarin ada senak perut sekali sakit pinggang smpai ke belakang . Doc cakap kencing kotor , makan ubat minum air masak minum air barli semua masih sakit lagi menyocok dekat belakang tulang pinggul semua sampai xboleh tidur . Atau ada sakit lain ke ? Lepastu bawah perut sentiasa keras and rasa sakit , bila checkup kk saya sentiasa bgtau saya sakit itu ini dan doc dia ckp "itu normal" . kadang saya stress sbb mende tu sakit , takkan la normal untuk sakit . #19weeks

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Puan boleh try ke swasta pulak buat checkup maybe dorang ada pendapat yang lain kan.. Btw minum air kosong banyak banyak tau at least 2L sehari jangan kurang langsung kena make sure tu... Kalau dah kena kencing kotor tu bukan bermakna kita minum air kosong ke barli untuk beberapa hari dia terus okay, kena consistent setiap hari even lepas mengandung nanti pun..

Baca lagi
4y ago

Betul betul.. Try check dengan klinik lain lain kan bukan apa dah kalau asyik sakit ni mana maunya nak buat taktau kan bahaya gak tu..