kebas

Normal ka jari2 tangan, jari2 kaki kebas2 d ujung2 kehamilan ni? Kdg nak genggam jari jemari pn sakit..lagi2 bila baru bgun tido.. Kdg berpanjangan sepanjang ari.. Ni da seminggu dua mcm ni.. Ada yg sma tak mcm sya? #37minggu4ari #1stpregnant

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sama dgn saya Puan. Saya refer doc, dia kata normal sebab salur darah dah sempit. Puan apply cold compress dkt area tangan yang kebas tuh or pakai arm guard bagi kurang pergerakan tangan tuh. Kalau sakit sangat doc cakap kita boleh makan paracetamol je tak lebih 500mg.

Baca lagi
3y ago

Even doc bagi makan ubat paracetamol pon saya sendiri tak berani nak makan. Saya pon urut sendiri letak minyak, letak cold compress. Doc kata lepas bersalin kebas ni akan hilang tapi kalau berpanjangan kebas doc akan refer pakar.

VIP Member

sy sakit sendi jari..tulang2 jari..tgn je..semalam tny nurse,die suh buat senaman gengam2 tgn..die ckp bnde normal...😅 btw...weeks kite same. hehehe

3y ago

due 4.2..☺ tanda2 xde lg.. hehe..betul tu, sama la kite, bila bgn tdo tu nk genggam tgn sakit, kiri kanan pulak tu..