Susu badan dan formula

Nak tny ade x ibu2 yg bg formula dekat taska tp balik df anak.. mcm mane tu ye.. kt tmpt kerja pam bpe kali n bila bg susu tu kt anak?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Bagi ibu yang memberi formula kepada anak di taska dan ingin memastikan anak menerima susu yang mencukupi, adalah penting untuk memastikan pengambilan susu dilakukan dengan teliti. Ibu perlu pastikan bahawa mereka memerah susu dengan kerap, sekurang-kurangnya setiap 3-4 jam, atau mengikut jadual yang sesuai dengan keperluan bayi. Pengambilan susu juga perlu dilakukan dengan jumlah yang mencukupi bagi memastikan anak mendapat nutrisi yang mencukupi. Oleh itu, semasa di tempat kerja, ibu disarankan untuk memerah susu sebanyak yang diperlukan untuk anak, biasanya sebanyak 2-3 kali sehari bergantung kepada keperluan bayi. Pemilihan formula yang sesuai juga penting bagi memastikan anak mendapat nutrisi yang mencukupi semasa di taska. Jika ada sebarang kekurangan atau kebimbangan, amalan terbaik adalah berbincang dengan guru taska atau doktor bagi menentukan jadual pemakanan yang sesuai. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

Saya start bagi anak FM masa 6 bulan sebab supply kurang (stress kerja). Saya bekalkan EBM dan FM as backup sebab stock EBM tak cukup. Kat tempat kerja saya pump every 2-3 hours. So hasil EBM tu akan jadi stock anak kat pengasuh waktu siang. Malam hari dan hari saya cuti, fully DF.

Baca lagi
3mo ago

ohhh paham2 tq share sis.. boleh jadi rujukan