Persiapan Barangan Ibu dan Bayi

Nak tanya parents yg ada dalam apps ni. Start berapa bulan uolls dah siapkan barang2 untuk dibawa ke hospital bersalin? Boleh share? Tq. #FirstBorn #7months

23 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Dengan keadaan semasa ni, lebih baik sis ready je packing barang. Tambah2 skrg ni suami tak dibenarkan melawat dan temankan bersalin. Kalau barang semua dah ready takde la risau sangat. Sy start beli masa 7bulan dan complete bila masuk 8bulan tu. Packing siap2 letak dalam kereta.

VIP Member

Saya time 28 minggu dah siapkan. Sebab kita tak tau bila kita akan melahirkan baby. Lagi2 sekeliling saya ada yg bersalin 28 mggu, 30 minggu, 32 dan 33 minggu. Better siapkan awal. Letak bag siap2 dalam kereta.

Start 5 bulan da beli skit²..nnt masuk 3rd trimester da x larat..sya ade buka group utk mumy share tntg pregnancy,baby,pantang and ape saja..meh join.. https://chat.whatsapp.com/Hw06s0iMcYJLI3nkFZENUv

Saya start beli 26weeks..mase tu beli sikit2 siapkan barang yang penting dulu.. bile dah 33 weeks dah lengkap barang yang penting and topup barang2 yg xde lagy..

5y ago

Week ke 30 sya dh beli brg hospitl siap basuh and masukkan dlm ziplock..

huhu kita plan nak beli barang hjung bulan ni tp kena dengan keadaan sekarang tak tau nak buat camna. mesti rata2 kedai tutup. nak beli online pun dua hati.

5y ago

terpaksa beli online nmpknya ni. 😁

Sy start 5bln dah start beli sikit2.so masuk 37weeks complete everything.kalau beli sekaligus nmpk duit tu flow byk sgt pula.

5y ago

ohhh faham2. Okay tq ats share nya sis. 😊

VIP Member

Kalau sy start je 28w dah standby semua...boh dlm beg siap bagai dah...sbb sy ada sejarah kelahiran pramatang

Sye 32week.. Kms sikit2.. Mula2 pax brg bby dlu.. Da ckup bby 35 week bru pax ibu pnye...

Saya cukup 28w dh kemas brg. Sbb tak tahu kan bila nak bersalin. Just prepare je..

7, 8 bulan mcmtu kot sye da standby.. skang 9 bulan.. masih belum bersalin lgi