Makanan apa yg boleh dimakan selepas habis 44 hari berpantang

Mommy² semua saya nak tanya.. makanan apa yg boleh dimakan setelah habis pantang 44 hari ?sebab makcik saya ada cakap tak boleh makan apa² lagi macam dulu kena tunggu 100 hari baru boleh makan macam dulu..katanya takut turun darah balik betulke ? 😔 dan ibu jari kaki pun kena jaga jangan tersepak benda² yang keras selama 100 hari juga ke ?😔 #pleasehelp #firstmom #firstbaby #ingintahu

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

ibu jari kaki memang kne jaga tpi setahu saya 44 hari je .. yg 100 hari pantang suami,air sejuk .. tapi kalau boleh kan sis ,dengar je ckp orng tua2 sbb dia lgi tahu .. jgn ikut sngt cara moden semua bnde nk bedal sbb yg sakit badan kita.. badan nk pakai lama lagi

5mo ago

ouh 44 hari je ibu jari kaki. ok baik sis terima kasih 😊

takde pun sis. tu pantang orang dulu. makan jela teringin apa pun. asalkan sihat dan cukup kalori sbb ibu menyusu kena byk makan. boleh try baca posting dr imelda bawah ni https://www.facebook.com/679746658/posts/10158687586056659/?d=n

Lepas 44hari dah tak ada apa dah untuk pantang. Kalau nak pantang bersama tu boleh la anjakkan ke 100hari bagi dalaman sihat betulbetul & tak takut. Kalau makan, in sha Allah semua makanan yng sihat okay untuk dimakan

5mo ago

ouh terima kasih sis 😁 sy risau sbb dorang ckp bimbang turun darah blk tu sy risau tu