cepat lapar

hi mommy2 sekelian 😊 nak tanya ni saya pregnt d trimester pertama saya tak ada selera nak makan tapi stiap kali makan cepat kenyang tapi dalam masa 5-10 minit kmudian lapar balik .. rasa dia tu macam lapar sangat2 padahal baru je makan .. ada tak siapa2 pernah rasa mcm ni ? mcm mna nak atasi ya ?

10 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sama la sy...lapa tp bile mkn skit je da knyg...lg pulak ad gastrik.. lapar cepat2 makan...sbb org yg berpngalaman smue nasihat sy kalau lapar cpt2 makan...xbole tahan2...paling tidak sy minum susu dulu bt alas perut...

dah masuk trimester kedua nanti selera makan akan naik balik, boleh jadi double kalau tak kawal. saya sepanjang pregnant naik 20kg & skrg tunggu hari nk bersalin anak pertama. doakan saya ye?

sama lar sy...ngh mengalami nye skrg...baru mkn walaupn ckt utk alas perut...nnt dlm 5-10minit lapar semula...normal tu sis..

mcm sy la sis..xda selera nk mkn dri awl prgnt smpi 34mnggu..sy mkn sikit2 je asl xkuar gastrik..🀭🀭

normal tu. Sediakan kurma,kismis or almond kalau lapar

mkn la buah2an atau pn kekacang buat kudapan...

saya pun rasa benda Yang sama

iya saya pn rsa mcmto...

saya jadi mcm ni sis

Mnum air suam.