Buah pengganti sayur

Hi mommy semua...sy pregnant dah 10 weeks..skrg ni sy mmg tk mkn sayur dari kecik..pernah try kangkung makan terus muntah..ada tak mommy yg mcm sy tak makan sayur..jadi nak makan buah apa ya yg sama khasiat macam sayur..boleh ke makan buah sahaja sepnjang kehamilan tanpa makan sayur..khasiat buah sama ke dengan sayur...#firstbaby #seriusnanya #bantusharing #mommybuntu

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy pn jenis x mkn sayur dr kecik..but since dktr advise utk mkn..sy pkse gak telan..mkn la syur yg boleh lalu kat tekak..sbb syur lagi bnyk khasiat dr buah..

2y ago

sy pon masih mencuba lagi sis..harap tk muntah lg lepas ni...

VIP Member

sy pun sama sis. tpi alhamdulilah tak de ape2 .. sy makn buah apple, dan jambu batu...

2y ago

puan dah bersalin dan baby sihat sejahtera? jadi sepanjang kehamilan puan hanya ambil buah buahan pengganti sayur?