Najis anak

Hi mommies semua, anak saya baru 1bulan27 hari nak tanya normal ke baby berak macam ni? First time berak mcm ni and pagi tadi saya ada termakan cili sebab tu ke baby berak mcm ni? Agak risau sebab first time mom 😭😭

Najis anak
12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

kalau berterusan dan semakin banyak tlg pergi klinik. ianya x serius tetapi perlu beritahu doc. anak saya pernah macam ni tapi dia mmg tgh cirit birit masatu. lendir darah setiap kali berak. rupanya sbb panas dalam dan mungkin ada jangkitan bakteria di usus . on antibiotik dan ambil prebiotik atas nasihat doc. terus ok.

Baca lagi
VIP Member

maksud mommy yg merah skit skit kat tahi tu ke?... hmm kalau mommy risau... bawa je ke klinik dan tunjuk gambar ni kat doctor... nnt diorang pasti advice mommy👌..

dari segi warna & tekstur tu okey ja.. apa ibu mkn takkan direct ke kilang susu, akan melalui proses penguraian & zat2 penting saja disalurkan.

saya perasan ada lendir merah. biasanya tu sbb baby panas dalam ,ye sbb ibu makan cili tu mmg punca sis.. stop makan pedas.

anak saya pon berak mcmni..tu bijik cili ke..rasanya bukan..dia mcm bijik2 nestum kan..nurse saya ckp ok kalau berak cmni

1y ago

bukan biji tu. ada lendir2 merah

Normal ni. Jangan risau. Melainkan kalau ada perubahan warna contohnya warna merah, yang itu mmg kena rujuk doktor ye.

1y ago

Hmmm dah rujuk doktor? Cuba tunjuk gambar ni pada doktor. Kalau boleh stop dulu makan makanan yg pedas. Mungkin perut baby belum sesuai utk terima makanan yg mcm tu.

sis susu bdn ke ..kalau dia jnis berketul2 pns dlm

Normal 😊 ni sebab budak nak beralih bulan .

Xpa.. ni normal masih berak yg sihat

Normal 😊 ni sebab budak nak beralih bulan .