Sambung checkup di kk

Hi mommies. Nk tanya saya nk smbumg checkup di kk sbb now ada masalah kewangan. Tap nurse KK tu cakap kena pi dulu klinik swasta untuk checkup pastu next checkup baru dtg KK. Masalahnya kita skrg pun budget cukup2 makan. Dia bising kata kenapa x buka dari awal kat KK, now dh leceh kena buat banyak prosess katanya. Manalah kita tahu, kita pun first time 🙂‍↕️sbb now dh 18weeks , nurse bising sbb dah 18 weeks baru nk dtg kk 🙂‍↕️🙂‍↕️Apa patut saya buat yaa mommies? Ada x yg pernah experience situasi mcm ni ??

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

dah betul tuh puan ape yg nurse kk sarankan, minta doc diklinik swasta tuh lengkapkan maklumat buku pink puan. doc klinik swasta perlu tahu juga yg puan nk sambung checkup di kk lepas ni. antara risikonya kalau tak buka buku pink dari awal dengan kk mcm ni lah puan, kadang2 checkup di swasta tak sedetail di kk.. adatlah kena bebel nnt dgn nurse kk, pekakkan telinga dan sabar je..inshaa Allah mereka pon nak yg terbaik utk puan dan kandungan😊

Baca lagi

Kena inform doktor swasta yang awak nak sambung check up kat KK. Minta doktor sediakan necessary documents dan lengkapkan buku pink. Dah selesai yang ni, awak pergi KK bawa buku pink swasta tu, tunjuk kat nurse dan bagi tahu yang awak nak buka buku pink KK.

Sis call ke walk in untuk book appointment KK?