Nurse visit ke kt rumah LPs bersalin ?

Hi mommies, LPs bersalin, selalunya mmg nurse gov akn dtg rumah kita ke ? Tak pasti if practice ni still ada... Bila selalunya dtg, brp kerap ya. Tq😊

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

ye betul,nurse akan datang rumah untuk pantau mmy dan bby. jangan risau,dia cuma tengok luka bersalin,check bby,ada kuning ke tak,timbang berat bby,dan kalau mmy ada apa² masalah terus bagi tau nurse tau. jangan diam² je..🥰. sebenarnya saya tak ingat berapa kali nurse datang rumah 😂.. sebab dah lama tak ada bby. rasanya semunggu tu dalam 2 kali ke 3 kali. lupe lah sis..huhuhu..tapi nurse akan bagi tau bila lawatan seterusnya nanti.

Baca lagi
2y ago

Inform KK tempat kita pergi checkup yg kita pantang kat tempat lain. Inform juga KK berdekatan dgn alamat kita berpantang.

Lepas keluar hosp nanti minta suami hantar buku pink kita tu ke kk berhampiran (kalau bersalin kat kag, hantar kk berhampiran kediaman kat kg tu) untuk maklumkan kelahiran. Nanti dia datang visit.

Klu kt tmpt sy. Bersalin normal misi akn mai melawat, klu czer kita mai klinik sbb nk cucuk ubt cair darah, sekali check keadaan ibu.

2y ago

sis tmpt kat mn... skrg masih ada Mai melawat ke LG?

Betul mmng nurse akn dtg rumah,,sbb tu diorang perlu kn alamat kita

nak tahu jwpn jgk utk soalan ni 🥰