miss V gatal

kalau miss V korang gatal menggerenyamm, korang buat apa selain g klinik? #36weeks

21 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

1. Basuh dgn air garam (lagi elok yg organik) 2. Lap kering dgn kain bersih 3. Lalu angin (elak pakai panties/pantyliner kalau kat rumah.if pakai, kerap tukar pantyliner) 4. Panties cotton, jangan pakai ketat2 5. Sapu Canestan V cream (ada jual kt pharmacy)

Baca lagi

Saya pakai cream ni sis.. sapu malam sebelum tido.. dapat masa pegi check kat kk.. jgn guna pencuci wanita yang ada bau.. selain tu boleh cuci miss v guna air garam suam

Post reply image
3y ago

Kk yg bgi.. setakat saya pakai okay ja

Kerap tukar panties..pastikn kebersihan dijaga sis..lepas ke toilet make sure dilap bg kering...alternatif lain sy guna kan cuci dgn air daun sirih...

VIP Member

beli ubat kat farmasi ada satu jenis nama BETADINE vaginal gel tiub warna purple . yg ni elok . vagina gatal sbb bacteria dan banyak sbb juga .

Saya suruh suami sapu Canesten V Cream kt vagina saya.. Tak boleh sapu sendiri kalau tak lagi mengenyam.. Suami sapu best skit.. 😆

Cibuk dgn air rebusan suam ramas daun sireh. Lap kering2 n kerap tukar seluar dalam.

Sis , ada pakai ubat ke lepas tu? Ada tips tak ? Sebab saya pun tengah mengalami nya

Basuh air garam, air biasa pon boleh. Lap kering2. Rendam dengan air sireh pon ok.

VIP Member

cuci dgn aek panas.. jgn pns sgt nnt melecur. kdg2 campur dgn air sireh dan grm

Bilas dgn i rebusan sirih. Insya allah membantu lebih selesa