Hi...

Ibu2 yng bersalin czer... ada ke sapu ubat dkt tempat luka tu? ubat apa yang ibu2 sapu? untuk sembuhkan luka? ubat cuci dan ubat sapu??

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Macam saya time anak 1st dulu, memang tkde letak ubat apa2 utk cepatkan penyembuhan luka. Cuma makan oren sunkist & lepas mandi lap kering2 tempat czer tu .. lepastu ada jahitan terbuka sikit tang czer tu time dlm pantang, saya guna ubat solcoseryl beli dkt farmasi, tak lama lepastu luka yg terbuka tu pun tertutup sendiri + luka jadi cantik je ..

Baca lagi
VIP Member

rajin bersihkan Dan rajin kering Kan.. saya beli ubat cuci Luka dermacyn Di farmasi.. tiap kali Mandi sy aliran sabun Kat Luka Tu & bilas.. then keringkan dan letakkan ubat cuci Luka ni..sapu dengan cotton ball.. then keringkan lagi.. baru pakai seluar. pedih la tapi boleh elak jangkitan kuman.. luka tu kena selalu kering.

Baca lagi
Post reply image

Hi, saya tkde sapu ubat apa ii cuma saya akan bersihkan tempt luka dengn air garam (dermacyn), saya dab ii je guna kapas, lepastu biar kering saya spray kan dengan aurora spray… lepastu saya akan kipas ii biar aurora spray tuh kering sendiri…

Sy xde sapu ubt pape. Just lps mndi keringkn je. Bersihkn tepi2 luka tu je. Skrg dh sebuln lbh luka mmg dh kering cntik.

Saya ada sapu ubat tp ubat tu sy minta dkt kk sebab bahagian hujung jahitan sy ada kluar cairan nanah

saya dah besalin sekarang hari ke 16.. jahitan dah kering letak serbuk majikani

guna je ubat yg hospital bagi.

1y ago

xyah ltk pape. rajin2 je kering kn sendiri. jgn bgi basah.