bersama suami

hye ibu2 maaf ya saya nk tanya boleh ke kalau masa mengandung suami kita buang dalam ? tak ada effect apa apa ke ibu baby dalam kandungan ? kawan saya kata tak elok buang dalam takut ada kuman . saya selama 8 bulan mengandung ni suami buang dalam . jadinya saya risau sgt takut jadi apa apa dekat baby#firstbaby

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Kuman tu tak pernah dengar pula 😅 yang saya tahu air mani tu boleh picu kontraksi jadi mostly doktor akan nasihat untuk banyakkan bersama sebelum due date untuk cepatkan persalinan. Sebabtu awal trimester tak disarankan untuk bersama sebab boleh berlaku pendarahan kalau rahim lemah. Kalau kuman tu mungkin sebab tak basuh betul lepas bersama.

Baca lagi
2y ago

Alamak ikut stamina la 😂🤣

air mani x akan jd kuman puan. namun boleh jadi kuman kalo x dbersihkan dgn baik dan bersih lps bersama. dr apa yg sy dgr n baca sikit² ni air mani ni boleh lembutkan pintu dan dinding rahim sbb tu bila dh hujung² pregnantcy ni dgalakkan bersama. boleh bantu percepatkan proses bukaan jalan. ada sesetengah org panggil selusuh original.

Baca lagi
2y ago

okay kak tq info 🥰😻 lega sikit hati ni

TapFluencer

ehh air mani mana ada kuman 😅 first time dgr nii. dh kalau air mani kuman, anak tu xkn anak kuman pulak ke 😅😅😅

2y ago

haha nurse tu sje kut usik kwn tu. tkut kwn tu terbersalin awal agk nya kalau lps dlm. 😂😂

TapFluencer

saya Rasa Kann mgkin kawan sis tuh yg Ada jgktan kuman penyebab asbab xcuci bersih lps bersama.. atau sblum.. so dya slh fhm kot ayat nurse tuh.. mustahil seorg nurse pesan gituh tnpa asbab..

VIP Member

Memandai je kwn tu ckp psl kuman. Jadi yg bersenyawa dgn ovum tu sperm ke kuman? 😂

2y ago

hahahaha itu yg saya confius .. sebab dia kata nurse kat tmpt dia ckp gitu

Insyaallah xde effect apa2. Sbb pnh tgk vid kat tt dr tu explain psl ni

boleh search dr.bunga kt fb/ig.. dy ada explain psal ni.

okay ja. ikut badan dan kandungan

takde lah