Nak Baby Lagi

Hai mommy. Saya pernah bersalin baby 18.12.2019 haritu. Tapi baby tak sah taraf. Dah diberi pada keluarga angkat yg tkda rezeki baby. Saya akan kahwin tahun ni. Cuma nk tnya boleh ke kalau nk tambah baby lagi takut rahim tak kuat sbb baru lepas bersalin. And baby baru 3bulan.

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Mengikut doktor, 2 tahun jarak. Kerana utk elak dari lemah dinding rahim menebal (dalam 6 bulan) untuk mula haid semula regularly, dan sebarang jangkitan dalam rahim. Benar rezeki itu dimana² sahaja dan pasti perasan ingin menimbang bayi itu ada. Jaga diri dahulu, badan nak pakai lama, dan nikmati perkahwinan yg telah anda halal kan. Semoga yg terbaik utk diri anda . Yang penting, apa² pun, tanya lah doktor, mereka sentiasa akan berikan pandangan yg lebih baik untuk cara² dapatkan anak dan lain².

Baca lagi
4y ago

Ya terima kasih atas nasihat.

Syukur alhamdulillah u buat keputusan yg bijak for ur first baby. Skrg dh halal semua, x perlu risau kan. Sebaiknya berehat dulu. Plg ideal dua tahun gap beranak. Tp ikut kemampuan diri. Bg sy klu nk cepat pun setahun. Ikut rezeki juga ya.

4y ago

Terima kasih atas nasihat

Rezeki prgnt ni x blh di ramal.. ada yg habis pantang dah prgnt balik. Ada yg bertahun tunggu baru prgnt ke-2.

VIP Member

Bole ke tak bole.. bkn kite manusia yg boleh menjawab.. tu semua kerja Allah..

4y ago

Ade unsur negatif ke jawapan sy ni..

VIP Member

usaha sis. in shaa allah.