Hi mommies. Haritu saya buat detail scan, doc suspect baby girl ada down syndrome. Tak kuat 😖😭

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

awk.. tp yang ini baru soft marker belum confirm lagi kan? InsyaAllah smuanya baik2 shja kita doakan baby awak sihat lahir normal. awk ada kena buat nicc/nipt test tak?

1mo ago

Saya faham apa awak rasa.. sebab saya pun tgh alami sekarang ni 😔 Masa saya buat detail scan 20w doctor dgn sono ada detect abnormalities dekat baby risau down syndrome, hari2 saya nangis. Hanya mampu doa aje skrng ni.. Dah refer n amik darah dekat hosp, saya tgh tggu result darah.. saya masih mgharap smoga ada sinar. semoga Allah permudahkan dan smoga semuanya baik2 sahaja untuk baby kita Amin🥺🤍

tgk apa yg menunjukan down syndrome tu , muka ke atau ad bahgian lain sis ?

1mo ago

Dkt bahagian otak doc ckp ada mcm cecair apa ke tah. Lepastu hidung baby mcm kecik. Next week ada nak buat ujian air ketuban pulak. Lepastu tgok result mcm mana pulak

mcmane detect dr detail scan? tulang hidung ke@ape? sekarang bape Week

1mo ago

Ye betul tu awak. Skrg ni dah seminggu lepas dpt tahu Berita tu. Pelan2 dah mula okay, terima dan redha. Bersangka baik dgn Allah. Dia yang aturkan, bkn calang2 org Dia nk bagi.

proceed bust nicc sis

4w ago

Hai awak. Haritu masa jumpa pakar, diorg check lg sekali dan semuanya baik2 saja. Tak ada detect apa2 yg tak normal. Jari baby pun terbuka elok semua, tak ada cecair apa2 dkt kepala, semua baik. Cuma baby je kecik sikit. Puas hati dgn result, doc tak recommend utk buat ujian air ketuban tu. Dann, saya dgn husband pun tak nak proceed buat sbb semua okay je. Awal bln 7 akan pergi check pakar lagi sekali utk tgok growth baby.

dlm scan mmg nampak ke?

1mo ago

Jadi, lepastu doc akan suggest dan inform lah mcm mana. Sama ada perlu teruskan kandungan ataupun tak. Sbb, saya sendiri ada jantung berlubang. Tapi dah corrective, dah okay. Cuma, baby pun maybe ada jugak.