Giveup dengan menyusu 😢 akibat kene bengkak susu berulang kali, boleh ke ubat berhenti susu..

Boleh ke ubat berhenti susu meredakan bengkak susu tolong saya dah tak tahan, anak pun x melekap dgn baik pada puting sebab duduk nursery lama dah biasa dgn puting botol , saya dah cuba macam2 cara nk betulkan lekapan tiap kali baby isap puting akan bisa melecet dan sakit dan berakhir dgn bengkak susu. kelenjar saya terlalu aktif menyebabkan cepat bengkak betul ke tindakan saya untuk berhentikan susu , saya x happy dgn breastfeeding yg menyakitkan tapi sexih tidak dpt bagi yang terbaik untuk anak.#firstbaby #ingintahu #pleasehelp #1stimemom #bengkaksusu #weanoff #keringkansusu #berhentimenyusu

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

jika bengkak puan kena try tuam dgn air suam pns...supaya ketulan tu blh di kurangkn .bhaya jika biakan nnti blh sbbkn susu basi dan jika memudaratkan nnti doc akan operate payudara kita..jadi the best way try puan follow ig sy bg ni...pakar lactating ni bagus dia ajar cara pnyusuan yg btl dan sbgainya..hrp dpt mmbntu puan . saya pun firstime jd parent sy byk follow dan bc tips dr pakar ni.. alhamdulillah sy dpt susukn ank dgn susu bdn hingga umo anak 2 tahun 1 bulan .mg dpmudahkan segalanya..aamiin..

Baca lagi
Post reply image

Minta tolong suami agar urut sekitar breast puan. Pastikan mulut anak dimasukkan sepenuhnya oleh puting badan puan. Jika sekadar bahagian puting sahaja yang dihisap oleh anak, Ia mungkin menyebabkan tarikan berlaku Di muncung puting.