Period atau spotting?

Baru tadi tanya pasal kes double line samar..skrg dah kuar darah2 coklat.. period ke eh. Mcm mana nk beza darah piyed dgn spotting ni#firstmom

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Darah coklat yang keluar selepas mendapati garis-garis samar pada ujian kehamilan mungkin menandakan permulaan daripada kitar haid atau kemungkinan juga boleh menjadi tanda spotting. Period adalah aliran darah haid yang lebih banyak dan berterusan, manakala spotting pula adalah pendarahan ringan yang berlaku di luar kitar haid. Untuk membezakan di antara kedua-dua, anda perlu mengambil kira tahap aliran darah dan tempoh pendarahan. Sekiranya pendarahan kembali banyak dan berterusan, kemungkinan besar itu adalah darah haid sebaliknya jika pendarahan hanya ringan dan berlaku secara sporadik, ia kemungkinan adalah spotting. Selain itu, kedudukan dan warna darah juga boleh memberikan petunjuk - darah haid adalah kaler merah terang dan lebih banyak, manakala darah spotting mungkin keluar coklat dan kurang daripada haid. Jika anda masih bimbang, elakkan ke atas doktor atau pakar kesihatan. Semoga perkongsian ini membantu anda! https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi
3mo ago

Jap, kenapa letak link shopee? Affilliate ke 😂 sini pun boleh eh

Sy at 4 weeks mmg dh double line dan keluar darah sbb sy ad history chemical pregnancy. sy pergi swasta and doktor bg mkn duphaston lepas nampak kantung at 6 weeks. Apa pun awk kena pergi jumpa doktor dahulu.

once dah dapat double line, semua darah yg keluar selepas tu, tak kisah lah spotting ke heavy bleeding ke merah ke pink ke coklat ke dikira early pregnancy bleeding. jumpa doktor ASAP ya.

saya dulu mcm tu juga. darah spotting dia mcm coklat². tp darah piyed dia memang merah fresh. tu yg doc bg tau saya lah. darah piyed mostly darah kuantiti banyak, bkn sikit².