Urine Test

Bagi ibu² yang berpengalaman pasti tau, setiap kali app di KK, kena buat urine test. Memandangkan keadaan tandas di klinik KK agak menyedihkan, boleh ke saya kencing siap² di rumah dan bawa urine tersebut ke KK? Im just asking kalau ada ibu² yang pernah buat mcm tu 😅

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy mmg buat mcm tu .. sbb di sabah ni air menyedihkan apatah lagi toilet.. dan stlah positive , akan buka buku pink semua, dan nurse akan bagi botol air kencing siap².. dan setiap kali checkup mmg kencing siap² di rumah dulu.. dan botol air kencing yg sama akan diguna pakai sampai checkup tetakhir di kkia.

Baca lagi

wow tak terfikir pulak haha. tp betul kk tempat saya pun toilet ada 1 je, kdg2 kami guna je toilet lelaki/oku sbb panjang beratur huhu. last time saya pergi pulak urine sikit je sbb pergi awal pgi kan, nasib baik masih boleh check. kalau boleh bawa siap2 bagus juga ya.

Saya pernah tanya nurse time klinik tp nurse jawab xdigalakkan sbb bacaan urine test xkan tepat sbb mineral dlm urine tu td akan musnah ke apa mcm tu la... So biasa saya time giliran masuk bilik baru saya minta izin nurse pergi toilet..

TapFluencer

yes boleh. letak dlm bekas bersih siap2 & nanti salin kt cup tu

Kalau ada bekas sis boleh bawa dri rumah☺️

sy bawa siap2 Dr rumah. mmg disuruh mcm tu