Baby tumbuh gigi

Baby start tumbuh gigi bulan ke berapa? Mcm mn nak tahu baby dah nak start tumbuh gigi? Makakanan apa yang sesuai bila baby dalam fasa tumbuh gigi? Baby saya 7 bulan #firstbaby #firstmom #seriusnanya #bantusharing #pleasehelp #ingintahu

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Baby akan tumbuh gigi yang pertama seawal 6 bulan. Sekiranya baby mencecah 18 bulan dan masih belum tumbuh gigi yang pertama, perlu bawa jumpa dentist. Awak boleh refer teething chart dalam TAP ni juga. Makanan yang sesuai -Finger food (fruits, vege yang di potong panjang untuk baby legakan bengkak dan gatal gusi. Contoh timun, carrot, epal) - Aiskrim / yogurt buah buahan.

Baca lagi

Assalamualaikum sy sd melahir kan baby sy lelaki 2.51kg pada tanggal 2/4/2023 ada kha normal sd 3hari dia berak² trus sikit² warna berak nya kuning tlg bagi penjelasan?

12mo ago

waalaikumussalam.. normal sis.. baby newborn memang akan kerap berak. Nanti dah lepas fasa newborn dia akan kurang berak dah. and najis warna kuning tu normal.

anak saya 8 bulan nak ke 9 bulan Masih belum ada Gigi.. tak nampak macam nak tumbuh gigi pun hahaha tapi takpe, Masih normal and banyak masa lagi

puree buah yg disejukkan.

bole bagi puree buah