uri lagi 2cm ke pintu rahim

asslm warga TAP .. ada tak kat sini ada pengalaman uri menurun sampai tutup pintu rahim.. smlm cek up di KK untuk 22weeks uri baby lagi 2cm nak tutup pintu rahim..doktor kata sujud lama2 x relevan..

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Mommy, masih terlalu awal untuk kategorikan mommy as placenta previa. As reach 34 weeks baru boleh cakap yang mommy ni jenis uri bawah atau placenta previa tahap berapa. Buat masa ni hubungan intercouse bersama suami harus dielakkan dan jika ada pendarahan atau bleeding harus segera ke hospital. Antara tips yang selalu kita dengar sujud lama-lama atau baring dalam bentuk L dimana kaki disandarkan didinding. Apapun tips mommy boleh cuba, relevan atau tidak kita mencuba selain berdoa. Apapun congrts dan dipermudahkan segala urusan.

Baca lagi
Post reply image
4y ago

Bergantung type of the placenta previa dia. But 34 weeks is final and mostly memang tak bertukar. Yang kena tahan ward biasanya dah ada kes macam bleeding and etc. As disclaimer saya bukan pakar sakit puan, atau perbidanan. My advise lebih baik refer doktor yang merawat sebab mereka ada result ultrasound, sejarah kesihatan ibu dan perkembangan anak, dan ikut apa yang di sarankan.

Samalah dengan saya.. insyaaAllah nanti okay 😊 doakan yang baik2

4y ago

Aminnn