Cirit birit dan muntah

Assalamualaikum. Saya dah 39w2d, due 27/2/24. Ada tak ibu2 yang alami cirit birit dan muntah kemudian turun tanda bersalin/contraction dalam masa terdekat? Saya dan suami makan benda yg sama yg saya masak tapi dia tak cirit dan muntah pon. Saya ja yg jadi. Dalam Apps TAP ada bagitau cirit dan muntah bole jadi tanda yg ibu2 hampir dekat waktu bersalin. Jadi nak tahu la kot ada ibu2 yang experience tanda2 ni. Tak sabar nak bersalin sebab tak larat dh nk bawa perut.

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya Aritu cirit birit dari malam sampai pagi pergi check kat pac , jalan dah bukak 2cm .. then terus Esok tu bersalin .. haah boleh jadi tanda jugak tu ..

4mo ago

Ohh kiranya memang dah ada tanda contraction. Saya cirit muntah tapi masih takda rasa sakit contraction. 2 hari dah berlalu now 39w 4d belom ada rasa sakit lagi.. berdebar ja nak kena serah diri. Berharap sangat baby nak keluar sebelum serah diri..

Due sye 26/2. Sye pun ada rasa nk muntah. Tertanya jgk, normal ke?

4mo ago

Saya pon tak pasti. Kalau baca symptom muntah tu kira dah dekat nak bersalin.. due kita pon dah nak dekat. Boleh jadi juga symptom sis tu tanda nak bersalin.. semoga dipermudahkan segala urusan sis yer 🌹

due sma dgn sy,nak muntah tu mmg sy pun rasa gk

4mo ago

dah selamat bersalin baby girl 8 mlm ,semoga awak pun dipermudahkan urusan